Like FB

Friday 19 September 2014

Kelebihan buat Blog

Assalamualaikum dan salam sejahtera apa khabar sihat dan sudah makan atau belum?, nanti saya belanja atau awak pergi ke Restoran Mak limah sebut nama blog DaddyDatul nanti dia bagilah percuma tu hehe gurau.

Hari ini saya akan terangkan kepada anda kelebihan mempunyai Blog tersendiri, sebelum anda buka blog sendiri pastikan terlebih dahulu anda tentukan blog anda berkaitan apa, contoh berkaitan melancong, kongsi kisah kehidupan harian, kongsi hobi, perniagaan dan macam2 lagi yang anda boleh buat dengan blog ni, blog daddydatul ni dia tak tetap pendirianya semua saya kongsi selagi untuk kebaikan dan tidak memudaratkan kehidupan peribadi saya sendiri.

Salah satu kelebihan anda mempunyai blog sendiri, boleh menjana pendapatan yang tidak memerlukan modal 1 sen pun dengan hanya kita membenarkan iklan-iklan dari syarikat yang menyediakan perkhidmatan iklan di media maya seperti Nuffang.com ataupun kita join dengan sistem Affilate di Ashadee.com. Anda juga boleh menyediakan ruang untuk iklan kepada sesiapa sahaja mereka yang berminat pasang iklan di blog anda.

Dengan 1 syarat untuk menjadikan blog anda mampu menjana pendapatan blog anda mesti lah mempunyai pelawat yang ramai, untuk mencari pelawat yang ramai anda rajin-rajinlah menulis dalam blog berkaitan apa sahaja contoh cerita pasal petua, cerita pasal komputer, cerita pasal bola ataupun cerita pasal isu semasa.

Apabila anda sentiasa menulis dalam blog ni, carian google akan masukkan blog anda dalam list mereka barulah ramai pelawat, contoh anda cari sesuatu bahan berkaitan kelebihan buat blog di www.google.com menggunakan perkataan buat blog inshaa Allah blog anda akan tersenarai sebagai bahan rujukan mereka.

Ini nasihat saya sebelum anda mempunyai blog anda sendiri jangan fikirkan pasal blog boleh buat duit pula, boleh jadi anda akan malas atau bosan menulis pada blog anda akhir sekali blog anda akan jadi tukun sebab duit tak masuk2 lagi. Kelebihan utama selain dari apa yang saya ceritakan di atas blog juga boleh memantapkan penulisan anda dari masa ke semasa.

Itulah setekat yang saya boleh kongsikan dengan anda kelebihan mempunyai blog sendiri sekiranya ada lagi sumber2 yang terbaik untuk memantapkan blog kita boleh kongsi dan jangan lupa follow daddydatul.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...